Thursday, March 26, 2009

Spirulina Membuat Kejutan Besar ke atas Victory FC..

Jumaat lepas telah berlangsung match yang cukup mendebarkan bagi team spirulina. Berbekalkan rekod 2 kali seri sebelum ini spirulina fc turun menentang pasukan ranking 1 mmu, Victory FC..

Dengan semangat juang yang tinggi, bermain taktik melambatkan perlawanan, lakonan jatuhan yang menjadi, barisan defend yang kental dan glove keeper yg baru..Victory FC akhirnya berjaya ditumpaskan..


Match Analysis
Result : Spirulina FC (1) - (0) Victory FC
Scorer: Jarir
Assist: Adam
Yellow Card: Jarir, Zul
Man of The Match : Jarir

Highlight

1. Match dimulakan dengan 1st-eleven spirulina menjerit "Rumah KARIM!!" untuk memperingati jasa beliau yang memberi kami makan free di Melaka beberapa minggu lepas.

2. Spirulina bermain agak cemerlang dan berjaya mendapat beberapa foul daripada kesilapan player Victory FC.

3. Banyak larian berjaya melepasi defender Victory fc, antaranya sunan, haziq, syahir panjang. Tetapi smuanya masih tidak berjaya menjaringkan gol.

4. Sunan sekali lagi berjaya membuat larian melepasi defender victory fc, beliau berjaya membuat crossing kepada syahir panjang. Tapi malangnya syahir panjang hanya rembat tepat ke arah goalkeeper Victory fc dan ditolak ke palang gol dan out. Inilah satu-satu percubaan paling bahaya setakat ini.

5. Gol spirulina hadir pada minit ke-29(pakai tibai jer) dijaringkan oleh jarir apabila defender Victory mula kucar kacir dan jarir menggunakan peluang ini sepenuhnya dgn mengdribble 3 - 4 player Victory dan shoot ke gol. Gol ini secara tidak langsung memberi semangat kepada player Spirulina.

6. Areez dengkil juga patut diberi pujian pada 1st half kerana beliau berjaya membuat byk save dari cubaan bahaya Victory FC. Dgn berkat glove baru beliau, semangat beliau mmg jelas ditunjukkan sepanjang game.

7. 2nd half menyaksikan victory mula membuat byk serangan. Tetapi byk diclearkan oleh defender spirulina.

8. Byk juga freekick yang diambil Syahir pisang on target dan memberi pressure kepade Victory FC

9. Jarir sekali lagi berjaya masok ke kotak penalti dan ditackle keras oleh defender Victory. Ref meniupkan wisell!! tapi malangnya, jarir dikenakan Yellow card kerana diving.

10. Player victory ala2 Flamini mengejutkan Spirulina dgn larian solo beliau daripada tgh sehingga ke kotak penalti. Tetapi akhirnya berjaya juga diclearkan oleh defender Spirulina. Beliau yang dikejar oleh Sunan kelihatan seperti lumba lari dan jelas kelihatan sunan kalah dalam acara tersebut. Tetapi untuk menjaga hati sunan, pihak spirulina tetap memberi "Sprinter award" untuk Sunan di Hall of Cibai.

11. Player Spirulina mula bertahan, sunan dan azim dikeluarkan dan diganti Izuan Pilus dan Azhar untuk bertahan sehingga lah wisel tamat ditiupkan. Spirulina 1 - 0 Victory FC

credit untuk blog Spirulina FC

No comments: